Archive for 02/03/12

رسالة من ضابط شرطة حول الأحداث


تعليقكم إيه علي الكلام ده ؟؟؟؟؟؟؟؟


Continue Reading

كفانا نفاق ... كفانا خوووف


كفايه بقي نفاق ... كفايه ضحك علي نفسنا ...
لحد إمتي هنخاف نواجه نفسنا ... قمنا بثورة  وهدينا نظام  بس فعلا هل الحل كان هد نظام بس ولا هد نظام وتغيير نفوس .... اسقاط نظام والشعب هو هو من غير تغيير يبقي انت محلك سر .... عملنا احنا ايه يا ثوار نزلنا الميدان طب وبعدين ؟؟

أنت ولا إنتي  ولا حتي انا عملنا ايه بعد ما رجعنا من الميدان ؟؟؟  احنا زي ما احنا مفيش تغيير ... مفيش تغيير فينا احنا المرتشي لسه مرتشي نزل الميدان ورجع  يكمل مشوار الرشوة  .... اللي بيزوغ من شغله بدري لسه بيزوغ ... اللي بيقعد يحل كلمات متقاطعه زي ما هو الطالب المهمل زي ما هو العامل اللي قلبه مش علي مكنته زي ما هو يبقي فين التغيير فين الثورة




عاوزين ثورة نفوووس  ...  مصر تريد شعب فاهم واعي عامل ومنتج


محدش يقولي مفيش مؤامرات ... محدش يقولي ان مفيش تخريب ... لا في مؤامرات من اتباع النظام ومن الخارج كمان .... الكل ينخر في عظام مصر ... الكل يبحث عن اسقاط مصر  ....  لمصلحه من هد منظومة الامن ؟؟؟
هل نريد اخراج البلطجية مرة اخري من السجون ؟؟؟ هل نريد انكسار وحرق الاقسام مرة أخري ؟؟؟ لا شك كلنا بنطالب بالقصاص كلنا بنطالب بإعدام المسئولين عن دم شهدائنا .... ولكن يجب ان نعلي مصلحه مصر .

إذا فقدت اي دولة هيبتها في حكم رعاياها فلا دولة في الاساس بل نتحول الي غابه البقاء فيها للاقوي  ولصاحب الصوت الاعلي ... حكموا ضمائركم ... حكموا عقولكم  ...  غلبوا مصلحه مصر

ولنعلم جميعا ان اي جهاز مخابرات كبر او صغر لا يستغل مثل هذه الاحداث لتحقيق اي اهداف اي كانت فهو جهاااااز فااااااااااااااااشل ... ويكفي ان نعلم كم من سائح تم اختطافه في هذه الاثناء وكم عمليه سطو مسلح تمت فهل نترك الداخلية للعمل علي حل هذه القضايا والقيام بواجبها ام نشغلها  ونرهقها في صد مظاهراتنا للوصول الي وزارة الداخلية ؟؟؟؟؟

لكي الله يا مصر


Continue Reading